Ar gamintojui laiku nepagaminus daikto, nutraukus su juo sutartį ir užsakius daiktą pas kitą gamintoją, galima kaip žalos reikalauti kainos pabrangimą? Praėjusią savaitę laimėjau bylą – būtent tokio pobūdžio žala buvo priteista mano klientui.
Klientas užsisakė baldų komplektą, tačiau jis nebuvo laiku pagamintas, be to, atsisakyta jį montuoti nesumokėjus likusios pinigų dalies. Pernai teismas pripažino, kad tokiu būdu baldų gamintojas pažeidė sutartį, todėl mano klientas ją nutraukė teisėtai.
Vėliau klientas identišką baldų komplektą (pagal tą patį projektą) užsakė pas kitą gamintoją. Tačiau buvo priverstas sumokėti brangiau. Atsakovas teigė, kad baldų komplektai nėra vienodi, neva buvo sumontuotas papildomas stalčius ir pan.
Tačiau teismas konstatavo, kad baldų komplektai buvo per daug panašūs ir gamybiniai skirtumai buvo per maži, kad nulemtų kainos pokytį. Atsakovas teismo posėdžio metu pripažino, kad kaina galėjo paaugti. Teismas į tai atsižvelgė ir pripažino, kad kainų skirtumas atsirado dėl to, kad atsakovas laiku nepagamino baldų komplekto ir priteisė mano klientui dėl to patirtą žalą – kainų skirtumą.